Zobacz wÄ…tek - Yamaha r6 1999 problem z obrotami
NAS Analytics TAG

Yamaha r6 1999 problem z obrotami

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha r6 1999 problem z obrotami

Postprzez wojziom8 » 27/1/2015, 20:43

Witam. Mam problem z moja r6 a mianowicie wkreca sie ona tylko do max 8tys obrotów. Zaczeło sie od tego ze miała problem z zawieszaniem sie przy ok 2tys obr, jak sie okazało był zle ustawiony czujnik położenia przepustnicy. Ale zanim do tego doszedłem wykręcałem gaźniki, bez rozkręcania je przedmuchałem i po zamontowaniu motor juz nie chciał sie poprawnie wkrecać jeszcze zanim ustawiłem TPS. Prosze o jakies porady ;)
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce


Postprzez SpeedyGonzales » 28/1/2015, 19:14

Sprawdź czy przepustnica otwiera się do końca.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez wojziom8 » 7/2/2015, 12:50

Przepustnica otwiera sie do konca. Ma ktos jeszcze jakis pomysł??
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Invi » 7/2/2015, 15:52

Tak. Serwis, a nie przedmuchiwanie gaźników jak w wsk.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez wojziom8 » 7/2/2015, 17:47

Chciałbym sam to naprawic, do mechanika pojde w ostatecznosci ;)
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce

Postprzez bachu12 » 7/2/2015, 19:08

To umyj gaźniki a potem zrób synchro. Problem w tym, że jeśli nie masz sprzętu do tego to wyjdzie Ci drożej niż oddać do mechanika. Pomijam ryzyko, że coś zrobisz źle...
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Invi » 7/2/2015, 20:48

wojziom8 napisał(a):Chciałbym sam to naprawic, do mechanika pojde w ostatecznosci ;)


Powiedziałem że moto trzeba serwisować, nie kto musi to robić, jeśli sam potrafisz spoko. Ale skoro wierzysz w przedmuchiwanie gaźników to nie podołasz :P Wymiana świec, regulacja zaworów, czyszczenie i synchronizacja gaźników, smarowanie itd, mówi ci to coś? :P Bardzo mocno zaniedbałeś moto i masz teraz tego efekty.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez wojziom8 » 7/2/2015, 21:50

Przedmuchałem je dlatego ze śrubki byly strasznie zapieczone psikałem wd-40 i nie pomogło zdarłem nawet jedna srubke i nie chciałem narobic wiecej szkod. Sprzet do synchro mam ;) Ale chyba oddam gazniki do rozebrania mechanikowi bo chyba dysze iglicowe sie zatkały albo jest za niski poziom w komorach plywakowych bo przy dodaniu gazu praktycznie nie podaje tamtedy paliwa. Tylko dziwne jest ze stało sie to z dnia na dzien... :)
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Rura » 7/2/2015, 22:26

Nie ma gorszej rzeczy niż dyletant z chęciami (nie obraź się, ale tak jest).
Gaźniki się wymontowuje, rozbiera, myje (jak płyny - ale takie specjalne - nie pomagają to w myjce na ultra), później suszy, dmucha gdzie jest to niezbędne, składa, ustawia poziomy+regulacje, zakłada, odpala moto i synchronizuje - to tak w skrócie.
Gdybym dostał taki śmietnik w swoje ręce i by się właściciel nie chciał przyznać że grzebał, to by zapłacił dwie zwyczajowe stawki ;-), a gdyby się przyznał - to półtorej za to, że grzebał bez znajomości sztuki i potrzeby ;-). Najgorsze jest poprawianie po prostu.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez wojziom8 » 7/2/2015, 22:36

Ja po prostu uwielbiam mechanike i lubie sam wszystko robic i uczyc sie na bledach. To moja pasja i sprawia mi to przyjemnosc dlatego sam sie za wziÄ…Å‚em ;)
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Rura » 7/2/2015, 23:11

To najpierw bierze się w rękę manuala i czyta co, jak i po co robić, a nie bierze się kluczy i kręci na pałę.
Jest różnica pomiędzy człowiekiem który chce się nauczyć, a dyletantem któremu się wydaje, że coś kocha ;-).
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez wojziom8 » 8/2/2015, 08:18

Wiem co chcesz mi powiedziec ale mysle ze zbyt pochopnie mnie oceniasz ;)
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Rura » 8/2/2015, 21:37

Jak widzisz, że problem powstał po nieumiejętnym obchodzeniu się z gaziorami, to wywalasz je na wierzch, czyścisz zgodnie ze sztuką, ustawiasz, wkładasz i badasz co się zmieniło. Jak po 2 takich operacjach stan jest stały, nic się nie zmienia i jest ogólna lipa, to się posiłkujesz zewnętrzem. Czasem może być inna pierdoła, typu pozamieniane wężyki, któryś nie założony, lewizna bo źle króciec nałożony itp. itd. zależnie od sprzętu i gaźników.
A ty spierdzieliłeś od początku, dmuchając poskładane gaźniki i wtłaczając cały syf do środka i jeszcze jęczysz, że nie działa i Cię ochrzaniają, że druciarstwo uprawiasz... Sam sobie wystawiasz ocenę.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez wojziom8 » 9/2/2015, 06:36

Dobra ostatnie pytanie. Zauwazylem ze motocykl przestaje sie wkrecac w momencie kiedy zaczynaja sie otwierac przepustnice podcisnieniowe i mam wrazenie ze nie leci z nich paliwo. Zamierzam oddac gazniki do rozkrecenia i przeczyszczenia mechanikowi to powinno pomoc prawda?? Dodam ze je poprawnie zlozylem, wszystko trafilo na swoje miejsce :)
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce

Postprzez SpeedyGonzales » 9/2/2015, 16:55

Masz tam pompkę przyśpieszającą? Może to być za dużo paliwa, albo z kolei za mało. Tak czy inaczej zrób.serwis, potem będziesz się martwić jeśli objaw nie minie.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Rura » 9/2/2015, 22:59

Nie ma. Wepchał syf dmuchając nierozebrane, ani nie wyczyszczone gaźniki do środka i ma zarąbane kanały pewnie.
Koniec kropka, sam o tym napisał, gdyby miał odrobinkę oleju w głowie, to nie pytał by się bez sensu, tylko po tym co napisałem, albo by to oddał na warsztat, albo wziął manuala z netu i nauczył się jak obchodzić się z gaziorami.

http://www.r6messagenet.com/forums/pdf/ ... Manual.pdf - proszę bardzo, rozdział 6. Dokłądnie 6-7 jest napisane co z nimi zrobić i nawet rysunek jest, a na nim, że dmucha się wiatrem w rozebrane i UMYTE gaźniki.

Oddaj lepiej chłopie ten motocykl komuś, kto ma choć blade pojecie co z nim zrobić.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez wojziom8 » 10/2/2015, 10:29

Mam manuala i wiem ze gazniki trzeba rozebrac itp i tlumaczylem czemu tego nie zrobilem xd Ale teraz oddaje je do mechanika na czyszczenie ;)
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce

Postprzez miki1406 » 10/2/2015, 12:31

W gaźniki się nie dmucha... Panujące w nim ciśnienia są sporo mniejsze niż te które oferuje sprężarka... Można uszkodzić zaworek pływakowy, pływak, membranę...

Gaźniki się rozbiera, czyści (najlepiej w myjce ultradźwiękowej), myje, składa i reguluje...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Rura » 10/2/2015, 16:47

Noż następny. Zadałeś sobie trudu i zerknąłeś na link który wkleiłem?
Nie?
To lepiej nic nie pisz.

Samo mycie nie zawsze wystarcza. Nawet japońscy konstruktorzy to wiedzą i radzą po umyciu gaźnik potraktować pro forma z pistoletu.
Nie robi się takich durnych ruchów jak to poczynił młody padawan sztuki mechanicznej.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez wojziom8 » 22/3/2015, 14:23

Problem rozwiÄ…zany :D
Wyjąłem gażniki, rozkręciłem, przeczyściłem. Poskładałem wszystko, wyregulowałem i już jest w porządku :D
Dzięki za porady i pomoc ;)
wojziom8
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/11/2014, 09:15
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê