REJESTRACJA | LOGOWANIE

Akumulator żelowy -obsluga...

| Odpowiedź » | Nowy temat »
Autor Wiadomość

hugo2003

Mieszkaniec forum

Posty: 1588

Skąd: Poznań

Cytuj

witam mam pytanko
dostalem od kumpla akumulator motocyklowy żelowy czyli bezobslugowy... ale jest rozladowany.... i tu moje pytanie czy mozna zelowe akumy normalnie ladowac jak kwasowe czy jest juz on skazany na recykling???

_________________
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)

|

|

 

evil

Mieszkaniec forum

Posty: 2896

Ostrzeżeń: 4294967295

Cytuj

żelowy, czyli bezobsługowy - to w końcu JAKI??? żelowy to żelowy, a bezobsługowy to bezobsługowy. dwa rodzaje akumulatorów. żelowy najczęściej stosowany jest w sporcie, jako bardzo wytrzymały i odporny na wstrząsy i uderzenia. drogi, jak cholera. i jak sama nazwa wskazuje, zawiera w środku...
bezobsługowy, jak też nazwa wskazuje, nie wymaga...
zawiera elektrolit zwany popularnie kwasem.

_________________
White Aryan Kebeb & Tacos

www.racing.torn.pl

|

rosa

VIP Ścigacz.pl

Posty: 1190

Skąd: Sopot

Cytuj

Z tego co sie orientuje zelowy laduje sie inaczej niz zwykle aku.

_________________
www.rosamotorcycle.pl

FZ600/XRV650/WR450

|

|

R1

Bywalec

Posty: 940

Skąd: ja to wiem ?-z autopsji

Ostrzeżeń: 1

Cytuj

evil napisał:
żelowy, czyli bezobsługowy - to w końcu JAKI??? żelowy to żelowy, a bezobsługowy to bezobsługowy. dwa rodzaje akumulatorów. żelowy najczęściej stosowany jest w sporcie, jako bardzo wytrzymały i odporny na wstrząsy i uderzenia. drogi, jak cholera. i jak sama nazwa wskazuje, zawiera w środku...
bezobsługowy, jak też nazwa wskazuje, nie wymaga...
zawiera elektrolit zwany popularnie kwasem.


nooo... też tak mówie... a co piszą na aukcjach ?

np.:

http://www.allegro.pl/item226044767_akumulator_zelowy_12v_7ah_bezobslugowy_do_upsow.html

http://www.allegro.pl/item226689854_najlepszy_akumulator_12v19ah_zelowy_bmw_kosiarki.html

I co o tym myśleć ?

Pozdr

_________________
Sprowadzę
Części,Akcesoria,dzież,TUNING
import_usa@o2.pl

|

evil

Mieszkaniec forum

Posty: 2896

Ostrzeżeń: 4294967295

Cytuj

nie myśl, przyjmij to, co napisałem za pewnik. jeśli mają być to żelowe aku, to teraz mi powiedzcie, dlaczego zalewa się je elektrolitem???

_________________
White Aryan Kebeb & Tacos

www.racing.torn.pl

|

lmpk

Świeżak

Posty: 325

Skąd: Mazury

Cytuj

boooo elektrolit wsiąka w płyty i zostaje w nich związany w postaci.... żelu właśnie.... w niektórych przypadkach w aku żelowym stosuje sie mniejszy prąd ładowania... przekroczenie 14,5v robi psssttt z aku

_________________
f3

|

|

evil

Mieszkaniec forum

Posty: 2896

Ostrzeżeń: 4294967295

Cytuj

są specjalne ładowarki do aku żelowych. ale ZAWSZE myli się aku bezobsługowe z żelowymi. to są serio, dwa różne światy...

_________________
White Aryan Kebeb & Tacos

www.racing.torn.pl

|

R1

Bywalec

Posty: 940

Skąd: ja to wiem ?-z autopsji

Ostrzeżeń: 1

Cytuj

no i teraz już bede wiedzieł na przyszłosć... Razz

_________________
Sprowadzę
Części,Akcesoria,dzież,TUNING
import_usa@o2.pl

|

Grubas

VIP Ścigacz.pl

Posty: 908

Skąd: Poznań

Cytuj

Żelowy aku to rodzaj zwykłego, bezobsługowego akumulatora kwasowego. Zasada działania i chemia wewnątrz jest taka sama. Jednak jest to taki „lepszy bezobsługowiec” i dlatego jest droższy. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.
Żelowy jest nadal akumulatorem o płytach ołowiowych i elektrolicie na bazie kwasu siarkowego. Jednak jest on całkowicie szczelny i w razie wywrotki nie wyleje się. Ponadto może być ułożony na boku (jakieś fortepiany tak mają). Nie paruje z niego woda i dlatego jest też bezobsługowy. Problem w tym, że jony, które w zwykłym akumulatorze mogą się swobodnie poruszać, w żelowym mają dużo mniejszą swobodę. Dlatego nie można go zbyt szybko ładować. Ponadto dlatego, że jest szczelny, to są problemy z gazami jakie się pojawiają przy ładowaniu. Oczywiście problemy są jakoś rozwiązane przez producentów. To „jakoś” powoduje, że trzeba je wolniej ładować. Można je ładować zwykłym prostownikiem, pod warunkiem ścisłej kontroli prądu ładowania. Problem w tym, że zwykłe ładowarki nie umożliwiają tego lub mają zbyt małą możliwość regulacji.

hugo2003 jeśli nie masz ładowarki, która ograniczy prąd ładowania i masz problem z jej zdobyciem to podładuj go zwykłą ładowarką, albo prądem „pożyczonym” z innego akumulatora. Tylko tyle by odpalić motocykl i dalej załadować podczas jazdy. Pamiętaj, że koniec ładowania jest najtrudniejszy dla akumulatora. Jeśli wybierzesz pożyczkę to połącz akumulatory na ok. 5 minut. Tyle powinno wystarczyć aby odpalić motocykl. Jeśli wybierzesz ładowarkę to ładuj go tak by średnio prąd ładowania wynosił nie więcej niż 1 A. Podłącz na kilka sekund i odłącz. Tak przez kilka minut. Aku nie powinien się rozgrzać. Jeśli tak się stanie daj mu czas.

_________________
BMW F650 ST

|

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załaczać pliki na tym forum
Możesz pobierać pliki z tego forum

POLECAMY

NAJNOWSZE

angliapolska.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

.