yamaha sr125 i olej przez filtr powietrza
Posty: 4
• Strona 1 z 1
yamaha sr125 i olej przez filtr powietrza
Witajcie,
co moze byc przyczyna smarkania olejem przez filtr powietrza? Po kilkunastu minutach jazdy olej po prostu sie leje. 'Na poczatku' byla taka sama sytuacja, zatem zostal wymieniony dol silnika (akurat byl w zapasie), zostala 'stara' glowica. Czyzby to sprawka wlasnie glowicy/zaworow? Macie jakis pomysl?
pozdrawiam
bart
co moze byc przyczyna smarkania olejem przez filtr powietrza? Po kilkunastu minutach jazdy olej po prostu sie leje. 'Na poczatku' byla taka sama sytuacja, zatem zostal wymieniony dol silnika (akurat byl w zapasie), zostala 'stara' glowica. Czyzby to sprawka wlasnie glowicy/zaworow? Macie jakis pomysl?
pozdrawiam
bart
- bartmanos
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/8/2014, 23:25
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Droga dostawania się oleju do filtra w 4T może być w zasadzie jedna, przez tzw. odmę. Wyjmij wężyk odmy z puszki filtra i zrób próbę, powinieneś pięknie widzieć jak podczas pracy silnika z wężyka będzie pluło lub mocno parowało olejem.
Przyczyna, to jak pisał wyżej Speedy, przedmuchy i tu raczej kłaniać się będzie nowy tłok z pierścieniami. Przedmuchy to również przyczyna wzrostu spalania bo mieszanka dostaje się do oleju który dość mocno trąci w tym wypadku etyliną, olej rozrzedza się mocno benzyną, mogą być problemy z paleniem na ciepłym silniku, zalewaniem świecy bo mieszanka jest zbyt bogata.
A teraz to wyżej wymienione "w zasadzie" piszesz, że wymieniałeś dół, czyli rozumiem, że z tym dołem był również cylinder z tłokiem i stara została jedynie głowica.
Jeśli test z odmą nie daje takiego obrazu o którym pisałem wyżej, to problem może leżeć po stronie tej starej głowicy i było to pewnie tak:
-puścił uszczelniacz na zaworze ssącym i z czasem wypaliło zawór lub gniazdo.
Mimo prawidłowo ustawionego luzu tego zawora może dochodzić podczas suwu sprężania, do wdmuchiwania przez nieszczelność z powrotem do gaźnika i filtra, mieszanki z olejem z uszczelniacza. Efekt to mokry śmierdzący benzyną filtr, ale oleju na nim nie powinno być specjalnie dużo.
Zatem test z odłączeniem odmy i dokładna obserwacja co na tym filtrze dokładnie się zbiera, da jako takie ukierunkowanie czy robić trzeba głowicę czy tłok/cylinder.
Przyczyna, to jak pisał wyżej Speedy, przedmuchy i tu raczej kłaniać się będzie nowy tłok z pierścieniami. Przedmuchy to również przyczyna wzrostu spalania bo mieszanka dostaje się do oleju który dość mocno trąci w tym wypadku etyliną, olej rozrzedza się mocno benzyną, mogą być problemy z paleniem na ciepłym silniku, zalewaniem świecy bo mieszanka jest zbyt bogata.
A teraz to wyżej wymienione "w zasadzie" piszesz, że wymieniałeś dół, czyli rozumiem, że z tym dołem był również cylinder z tłokiem i stara została jedynie głowica.
Jeśli test z odmą nie daje takiego obrazu o którym pisałem wyżej, to problem może leżeć po stronie tej starej głowicy i było to pewnie tak:
-puścił uszczelniacz na zaworze ssącym i z czasem wypaliło zawór lub gniazdo.
Mimo prawidłowo ustawionego luzu tego zawora może dochodzić podczas suwu sprężania, do wdmuchiwania przez nieszczelność z powrotem do gaźnika i filtra, mieszanki z olejem z uszczelniacza. Efekt to mokry śmierdzący benzyną filtr, ale oleju na nim nie powinno być specjalnie dużo.
Zatem test z odłączeniem odmy i dokładna obserwacja co na tym filtrze dokładnie się zbiera, da jako takie ukierunkowanie czy robić trzeba głowicę czy tłok/cylinder.
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości