Zobacz wÄ…tek - yamaha sr125 i olej przez filtr powietrza
NAS Analytics TAG

yamaha sr125 i olej przez filtr powietrza

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

yamaha sr125 i olej przez filtr powietrza

Postprzez bartmanos » 28/10/2014, 21:28

Witajcie,
co moze byc przyczyna smarkania olejem przez filtr powietrza? Po kilkunastu minutach jazdy olej po prostu sie leje. 'Na poczatku' byla taka sama sytuacja, zatem zostal wymieniony dol silnika (akurat byl w zapasie), zostala 'stara' glowica. Czyzby to sprawka wlasnie glowicy/zaworow? Macie jakis pomysl?

pozdrawiam
bart
bartmanos
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2/8/2014, 23:25


Postprzez SpeedyGonzales » 28/10/2014, 23:20

Przedmuchy z cylindrów do skrzyni korbowej.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez bartmanos » 31/10/2014, 07:31

SpeedyGonzales napisał(a):Przedmuchy z cylindrów do skrzyni korbowej.


dzieki za odpowiedz. A jakie lekarstwa na ta przypadlosc? Wymiana pierscieni/tloka/cylindra? Glowica/zawory maja tu jakies znaczenie?

pozdrawiam
bartmanos
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2/8/2014, 23:25

Postprzez sito79 » 31/10/2014, 13:26

Droga dostawania się oleju do filtra w 4T może być w zasadzie jedna, przez tzw. odmę. Wyjmij wężyk odmy z puszki filtra i zrób próbę, powinieneś pięknie widzieć jak podczas pracy silnika z wężyka będzie pluło lub mocno parowało olejem.
Przyczyna, to jak pisał wyżej Speedy, przedmuchy i tu raczej kłaniać się będzie nowy tłok z pierścieniami. Przedmuchy to również przyczyna wzrostu spalania bo mieszanka dostaje się do oleju który dość mocno trąci w tym wypadku etyliną, olej rozrzedza się mocno benzyną, mogą być problemy z paleniem na ciepłym silniku, zalewaniem świecy bo mieszanka jest zbyt bogata.

A teraz to wyżej wymienione "w zasadzie" piszesz, że wymieniałeś dół, czyli rozumiem, że z tym dołem był również cylinder z tłokiem i stara została jedynie głowica.
Jeśli test z odmą nie daje takiego obrazu o którym pisałem wyżej, to problem może leżeć po stronie tej starej głowicy i było to pewnie tak:
-puścił uszczelniacz na zaworze ssącym i z czasem wypaliło zawór lub gniazdo.
Mimo prawidłowo ustawionego luzu tego zawora może dochodzić podczas suwu sprężania, do wdmuchiwania przez nieszczelność z powrotem do gaźnika i filtra, mieszanki z olejem z uszczelniacza. Efekt to mokry śmierdzący benzyną filtr, ale oleju na nim nie powinno być specjalnie dużo.
Zatem test z odłączeniem odmy i dokładna obserwacja co na tym filtrze dokładnie się zbiera, da jako takie ukierunkowanie czy robić trzeba głowicę czy tłok/cylinder.
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê