Zobacz wÄ…tek - Wymiana oleju w lagach DR125
NAS Analytics TAG

Wymiana oleju w lagach DR125

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Wymiana oleju w lagach DR125

Postprzez sito79 » 11/10/2014, 22:28

Proste pytanie, ale może nie do końca.
Jak wymienić olej, wyjąć sprężyny w lagach małej suzi?
Znawcy sprawy wiedzÄ… o co chodzi, reszty proszÄ™ o nie teoretyzowanie.

Mam co prawda serwisówkę, ale oczywiście napisana w języku wroga i słowa z tekstu nie rozumiem.
Zaglądam pod gumowe korki, chwilę patrzę i kompletnie nic do głowy mi nie przychodzi.
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych


Postprzez SpeedyGonzales » 12/10/2014, 10:22

Dwa razy to robiłem w różnych moto, na Suzuki nigdy więc nie chcę w błąd wprowadzać, porób kilka fotek i ktoś zawsze pomoże. Od dołu lag masz zwykle śrubę, jeżeli nie ma możliwości wyciągnięcia sprężyn od góry to musisz wykręcić lagi z półek, odkręcić śruby od dołu i rozebrać zawias. Masz odpowietrzenie u góry?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez sito79 » 12/10/2014, 21:49

Odpowietrzenia góry nie ma, i sęk w tym, że śrub ściskających sprężyny i tym samym zamykających lagi od góry też nie ma. Są jakieś jakby wprasowane i nie dające się wyjąć, elementy (korki) o które opierają się sprężyny, całość od góry zamknięta gumowym kapturkiem dla estetyki.
Śruby od dołu są i nawet bez problemu udało się je ruszyć, więc z wykręceniem nie będzie problemu.

Postawię jutro mota na lewarek, zdejmę koło i spróbuję wyjąć golenie po uprzednim wykręceniu tych dolnych śrub. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dzięki za naprowadzenie.

PS. też to robiłem, ale w takich standardowych lagach ze śrubami od góry.
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez sito79 » 22/10/2014, 18:31

Trochę czasu minęło, ale nie miałem weny grzebnąć przy sprzęcie, bo każdą wolną i pogodną chwilę spędzałem siedząc za sterem :)
Poza tym, trochę nie bardzo było mi w smak, aby tą dolną śrubą nalewać olej do lagi.

Dzisiaj przyglądnąłem się bliżej i sprawa ma się następująco:
-po zdjęciu gumowego korka wciskamy element trzymający sprężynę i cienkim śrubokrętem wyjmujemy druciane zabezpieczenie. Sprężyna wypycha element, ot i można normalnie wymienić olej.
Załączniki
zabezieczenie.jpg
Zabezpieczenie
(218.96 KiB) Pobrane 2 razy
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê