Zobacz wątek - Uszczelniacz pyłowy lagi - prosba o rade
NAS Analytics TAG

Uszczelniacz pyłowy lagi - prosba o rade

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Czy stpotkałeś się z takim typem uszczelniacza?

Tak
3
75%
Nie
1
25%
 
Liczba głosów : 4

Uszczelniacz pyłowy lagi - prosba o rade

Postprzez SatoriHanzo » 11/9/2014, 09:18

Witam, wczoraj odebrałem motocykl z750s z serwisu po wymianie drobnych częśći eksploatacyjnych w tym uszczelniaczy (komplet) zawieszenia przedniego. Bardzo się zdziwiłem gdy zobaczyłem, że zamontowany uszczelniacz ma z góry sprężynkę. Początkowo zarzuciłem mechanikowi, że nabił go na odwrót on jednak stwierdził, że ten typ ma sprężynki z obu stron.

Czy jest to prawda? Spotkaliście się kiedyś z takimi uszczelniaczami przeciw pyłowymi?
Obrazek

[/img][/url]
CB450, VX 800, FZ6N, Z750S....
SatoriHanzo
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29/1/2009, 22:59
Lokalizacja: Zabrze


Postprzez kello » 11/9/2014, 10:59

Mam dokładnie taki sam w rowerze :) W motocyklu nie mam sprężynki u góry.
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25


Postprzez miki1406 » 11/9/2014, 11:32

Spotkałem się w cross'ach
Ariete robi takie coÅ›
http://motofactory.pl/pl/p/ARIETE-ARI-128-Uszczelniacze-Pylowe-41-X-53,7-X-510-CAP/1012 (otwórz link)
Obrazek
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez SatoriHanzo » 11/9/2014, 11:46

Jak w crosach działają to może w mojej kawie z750s też podziałają. Jak będe w domu to wrzucę etykietkę. Szukałem wczoraj w necie lecz bez większego efektu.
CB450, VX 800, FZ6N, Z750S....
SatoriHanzo
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29/1/2009, 22:59
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez SpeedyGonzales » 11/9/2014, 12:32

U mnie w RS jest uszczelnicacz przeciwpyłowy również tego typu, tylko firmy NOK czy jakoś tak.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez SatoriHanzo » 11/9/2014, 14:22

Byłem dziś w sklepie (współpracujący z serwisem w którym robiłem wymianę) i otrzymałem informację, że są to wzmacniane uszczelniacze.

zamówione z :
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zenia.html

więc chyba nie ma czym się martwić.

A jednach Ch.... udało mi sie dodzwonić do dostawcy i powiedział, że to w żadnym wypadku nie ma być tak zamontowane.
Ostatnio edytowano 11/9/2014, 15:18 przez SatoriHanzo, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
CB450, VX 800, FZ6N, Z750S....
SatoriHanzo
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29/1/2009, 22:59
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez SatoriHanzo » 11/9/2014, 15:02

SpeedyGonzales napisał(a):U mnie w RS jest uszczelnicacz przeciwpyłowy również tego typu, tylko firmy NOK czy jakoś tak.


A czy nawet przy minimalnym ruchu lag słychać dzwięk? Coś w rodzaju przesuwającej się sprężyny.
CB450, VX 800, FZ6N, Z750S....
SatoriHanzo
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29/1/2009, 22:59
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Vergon » 11/9/2014, 17:09

Pierwszy raz widzę takie coś w szosowym moto. Pierścienie pyłowe przeważnie mają dość długi (ok 1cm) kołnierz z gumy który na ladze tworzy stożek żeby syf nie zalegał na pierścieniu tylko spływał/spadał niżej. Tutaj sprawia to wrażenie, że zalegający na tym rancie syf będzie pięknie szlifował goleń.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SpeedyGonzales » 11/9/2014, 19:17

SatoriHanzo napisał(a):
SpeedyGonzales napisał(a):U mnie w RS jest uszczelnicacz przeciwpyłowy również tego typu, tylko firmy NOK czy jakoś tak.


A czy nawet przy minimalnym ruchu lag słychać dzwięk? Coś w rodzaju przesuwającej się sprężyny.

Aż poszedłem w klapkach sprawdzić, delikatny odgłos pracy zawieszenia jest, ale naprawdę delikatny tak że paliwo w zbiorniku dużo głośniej chlapie. Jakieś 1500km temu był zmieniany olej z uszczelniaczami gdy tylko jeden zaczął się pocić więc zawias mam ok, teraz mam najechane ponad 18 000km i na lagach 0 rys czy coś, kapturki przeciwpyłowe są wciąż w dobrym stanie więc je zostawiłem skoro spełniają swoje zadanie.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Vergon » 11/9/2014, 22:09

Senek sorry ale ja nic nie rozumiem
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Artur_ » 12/9/2014, 08:16

Niektóre przeciwpyłówki produkowane przez AllBalls mają takie sprężyny, np model 57-110, czy 57-107, ale już 57-118 nie mają żadnej, za ochronę odpowiada docisk samej gumy. Co ciekawe, ten ostatni montowany jest w endurakach z klasycznym zawieszeniem (np XT600E, DR650) i wprawdzie posiadają one dodatkowe osłony lag (harmonijki), jednak te nie są na tyle szczelne żeby wszystko zatrzymać, a uszczelniacz montowany jest pod pierścień zabezpieczający, w dodatku rdzewiejący i efekt taki, że robi się osadnik syfu, który niema którędy się wydostać. Sposób montażu tego ze zdjęcia jest ok, inaczej nie można go wsadzić ;)
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez SpeedyGonzales » 12/9/2014, 16:28

Vergon napisał(a):Senek sorry ale ja nic nie rozumiem

To proste, sprężyna ściskana im dłuższa tym nacisk większy. W rozciąganej im krótsza tym większy nacisk.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez SpeedyGonzales » 12/9/2014, 20:41

I ja również. Skracając ją otrzymujemy większy nacisk na gumowego kapciura, więc jest on bardziej przyciskany do lagi i w przypadku jakiegoś już zużycia powierzchni gumy czy zużycia zmęczeniowego sprężyny dalej spełnia swe zadanie.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Kedar-88 » 13/9/2014, 10:18

Taki typ uszczelniaczy jest fabrycznie zakładany w bandit 1200. A to jest sportowo-turystyczny motocykl, więc nie ma się czym podniecać. Tylko jeździć. Na pewno nie jest to gorszy typ uszczelniacza, jeśli nawet nie lepszy:)
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez SatoriHanzo » 13/9/2014, 20:17

Kedar-88 napisał(a):Taki typ uszczelniaczy jest fabrycznie zakładany w bandit 1200. A to jest sportowo-turystyczny motocykl, więc nie ma się czym podniecać. Tylko jeździć. Na pewno nie jest to gorszy typ uszczelniacza, jeśli nawet nie lepszy:)


No nie powiem trochę mnie uspokoiłeś, no pani w sklepie powiedziała że to są jakieś extra wzmacniane.....

mógłbyś wrzucić fotę twoich uszczelniaczy?
CB450, VX 800, FZ6N, Z750S....
SatoriHanzo
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29/1/2009, 22:59
Lokalizacja: Zabrze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na górê