Zobacz wątek - Problem ze sprzęgłem
NAS Analytics TAG

Problem ze sprzęgłem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem ze sprzęgłem

Postprzez rafal1730 » 5/9/2014, 17:02

Witam, kiedy kupiłem motocykl, sprzęgło działało dosyć dziwnie, ale działało więc nic z tym nie robiłem.
Chodzi o to, że przy naciskaniu klamki był na początku luz (w ogóle linka się nie wyciągała z pancerza), a dopiero tak od połowy był opór.
Przy ruszaniu ciągnęło od samej manetki.
Teraz coś mi się zrobiło, że ciężko się biegi redukowały i zauważyłem że stojąc na światłach z wbitą 1, sprzęgło wciśnięte do oporu, motocykl delikatnie rusza, tak jakby lekko było puszczone sprzęgło.
Nie wiem co jest tego przyczyną, czy tarcze już do wymiany czy może linka?
Da się to jakoś sprawdzić bez wyjmowania tarczy?
Dodam, że linka przy klamce naciągnięta na maxa.
Zmierzyłem też linkę, ale nigdzie nic nie znalazłem jaka powinna być jej długość.
Mi wyszło 7,5 cm gdy z drugiej strony linka jest schowana na maxa i 4,5 gdy jest założona na mechanizm pod deklem.
Motocykl to Yamaha Fzr 600 3HE
Z góry dzięki za pomoc.
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez SpeedyGonzales » 5/9/2014, 20:18

Musisz wyregulować linkę, przy silniku nie ma regulacji? Popychacz sprzęgła również może być już zużyty, za krótki i pomimo maksymalnej regulacji sprzęgło będzie ciągnąć co prowadzi do ich spalenia, miej to na uwadze.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez rafal1730 » 5/9/2014, 23:03

Przy silniku jest tam jakaś regulacja, ale nie bardzo się to kręci...
A jest jakiś sposób na sprawdzenie linki?
Bo z wyglądu jest ok, ale jak jest uciągnięta to już tego na oko nie zobaczę...
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 6/9/2014, 00:20

dwie sprawy - po 1 pociągnij regulacja przy silniku, ta przy klamce popuść i ewentualnie potem nią ustawiaj na odpowiedni luz. linka powinna byc napięta na maxa i poluzowana żeby klamka na koncu miała kilka mm luzu lekkiego ( tak żeby była pewność że sprzegło nie ciągnie przy puszczonej klamce)\

druga sprawa to zajrzyj do regulacji samej klamki, kiedys nie wiedziałem jak ta regulacja działa i pierwsza rzecz to podkreciłem linke za mocno i od razu zaczeło mi sprzegło sie slizgac a klamka brała przy samek manetce, wystarczyło tym pokrętłem sie pobawic przy klamce i od razu łapało dalej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez rafal1730 » 6/9/2014, 13:11

Tak więc problem rozwiązany, przy silniku wyregulowałem sobie tak, że przy klamce mam na połowie i jest ok.
Teraz sprzęgło nie bierze od samej manetki tylko dalej.
Poza tym rozwiązał się kolejny problem, wcześniej ciężko luz było włączyć z jedynki, a teraz bez problemu i ogólnie skrzynia dużo lżej chodzi.
Dzięki wszystkim za pomoc ;)
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê