Yamaha yz250f Przednie zawieszenie
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Yamaha yz250f Przednie zawieszenie
Witam .
Problem dotyczy przedniego zawieszenia . Uważam że jest trochę za twarde . ustawianie troche pomaga ale nie duzo . Dałem wszystko na max S i podczas nacisku na kierownice z calych sił . zawieszenie ugina sie max 10 cm . Zaś u kolegi tez na yzf ( niewiem jak ustawiona ) ale zdecydowanie miękciej jest . Myśle że to może byc spowodowane niewłąściwa ilością oleju w lagach . Tylko teraz pytanie . Czy da się bez rozbierania zawieszenia spuścic i dolac olej?
czy np. wyciagnąć lage gore odkrecić i zlac olej ?? da się tak .
Tylko ja? czy nic sie niestanie z tymi srubkami od regulacji ??
Problem dotyczy przedniego zawieszenia . Uważam że jest trochę za twarde . ustawianie troche pomaga ale nie duzo . Dałem wszystko na max S i podczas nacisku na kierownice z calych sił . zawieszenie ugina sie max 10 cm . Zaś u kolegi tez na yzf ( niewiem jak ustawiona ) ale zdecydowanie miękciej jest . Myśle że to może byc spowodowane niewłąściwa ilością oleju w lagach . Tylko teraz pytanie . Czy da się bez rozbierania zawieszenia spuścic i dolac olej?
czy np. wyciagnąć lage gore odkrecić i zlac olej ?? da się tak .
Tylko ja? czy nic sie niestanie z tymi srubkami od regulacji ??
- Harry8
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 8/4/2014, 19:56
na przyszłosc pytaj w dziale off road gdzie przenosze.
olej raczej ma mniejsze znaczenie.
przyczyny wg mnie ;
1) spręzyny wstawione twardsze albo u kolegi bardziej miekkie
2) zatarte zawiasy ( panewki itp wszystko uszkodzone )
3) źle ustawione zawieszenie w ośce przedniej, za mocno docisniete w lagach, ale głownie bym sie skupił czy na ośce przedniej nie są przekosowane,
olej jak chcesz, to całkowicie rozbierz zawias, spusc olej i nalej nowego. skąd wiesz ile jest oleju ? moze spuscisz troche i bedzie go za mało i sobie uszkodzic zawieszenie.
kolejna sprawa regulacja nie odpowiada za twardosc zawieszenia tak na prawde tylko za prędkosc za jaka mozna dobic zawieszenie,
olej raczej ma mniejsze znaczenie.
przyczyny wg mnie ;
1) spręzyny wstawione twardsze albo u kolegi bardziej miekkie
2) zatarte zawiasy ( panewki itp wszystko uszkodzone )
3) źle ustawione zawieszenie w ośce przedniej, za mocno docisniete w lagach, ale głownie bym sie skupił czy na ośce przedniej nie są przekosowane,
olej jak chcesz, to całkowicie rozbierz zawias, spusc olej i nalej nowego. skąd wiesz ile jest oleju ? moze spuscisz troche i bedzie go za mało i sobie uszkodzic zawieszenie.
kolejna sprawa regulacja nie odpowiada za twardosc zawieszenia tak na prawde tylko za prędkosc za jaka mozna dobic zawieszenie,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dziś udało mi się je wyciągnąć . Nawet łatwo wyszły. i zauwazylem ze jak naciskam na nie pionowo to dość chodzą . nie tak twardo jak w motorze . ale tam sa pod skosem. Ale doszedłem do wniosku żeby jakiś specialista zerknął na to fachowym okiem . a że kolega zna i mu robi z motorem to go odwiedzimy .
Tylko jeszcze jedno . żeby spuścić z nich teraz olej to muszę odkrecić górną śrubę i go wylac . ale co sie robi z tą srubką od regulacji??
Tylko jeszcze jedno . żeby spuścić z nich teraz olej to muszę odkrecić górną śrubę i go wylac . ale co sie robi z tą srubką od regulacji??
- Harry8
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 8/4/2014, 19:56
ona zostaje w tej całej pokrywce, ty odkręcasz tą duzą nakrętke praktycznie co jest srednicy lagi. chcesz wrzuć fotke to ci powiem która.
regulacji nie dotykasz nawet. oleju nie wylewaj bo nie wiesz ile go tam jest ! chyba ze go wymieniasz, ale wtedy samo zlanie oleju nic nie da, musisz głębiej rozkręcic zawieszenie żeby wypuscic cały olej, bo tak wypuscisz tylko częsc
dodam że olej nie ma aż takiego znaczenia, ja kiedys na próbe załozyłem suche lagi ( no jedynie przesmarowane wszystkie panewki itp ) i sie przejechałem 200 metrów i róznice w twardosci nie była jakas olbrzymia, tylko że nie ma ani tłumienia ani odbicia. ale twardość ta sama
ale zrób jeszcze tak - odkręc od góry takie srubki, nie od regulacji tylko te boczne, chyba że masz odpowietrzniki lag. w kazdym bądź razie to odkręc i zobacz czy psiknie powietrze, moze sie zapowietrzyły i też wtedy są twardsze. aa i jeszcze - jak nie masz narzędzi też bym sie nie brał za to bo łatwo cos pouszkadzać.
i jeszcze sprawdź ustawienie w osce napisałem to na początku.... nie bądz uparty na swoje teorie
regulacji nie dotykasz nawet. oleju nie wylewaj bo nie wiesz ile go tam jest ! chyba ze go wymieniasz, ale wtedy samo zlanie oleju nic nie da, musisz głębiej rozkręcic zawieszenie żeby wypuscic cały olej, bo tak wypuscisz tylko częsc
dodam że olej nie ma aż takiego znaczenia, ja kiedys na próbe załozyłem suche lagi ( no jedynie przesmarowane wszystkie panewki itp ) i sie przejechałem 200 metrów i róznice w twardosci nie była jakas olbrzymia, tylko że nie ma ani tłumienia ani odbicia. ale twardość ta sama
ale zrób jeszcze tak - odkręc od góry takie srubki, nie od regulacji tylko te boczne, chyba że masz odpowietrzniki lag. w kazdym bądź razie to odkręc i zobacz czy psiknie powietrze, moze sie zapowietrzyły i też wtedy są twardsze. aa i jeszcze - jak nie masz narzędzi też bym sie nie brał za to bo łatwo cos pouszkadzać.
i jeszcze sprawdź ustawienie w osce napisałem to na początku.... nie bądz uparty na swoje teorie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Tak i tak olej musze dać nowy bo poprzedni włąściciel niewiadomo na jakim i jak dlugo jeździł , ile go wlał .
Uparty jestem ...wiem Ale to chyba przez ten artykuł na scigaczu o ustawieniu zawieszenia .
http://www.scigacz.pl/Porady,ustawiamy, ... e,4542.htm
A co do tych lag . Jak je wyciagłem to one normalnie chodza tylko nie chca az tak głeboko się wsuwać ( wiem że rękom nie wbije ich do końca ) . I może temu nie chca dobijąć bo ktoś lał olej na oko i potem jeszcze dolał 100 bo wiecej to lepiej (i jeszce najgęściejszego )
Nie mam pojęcia to muszę to sprawdzić A że teraz mam czas to zabrałem się za cały motor i go poprawiam .
Narzędzia mam
We czwartek zawoże do mechanika to ciekawe co powie .
Tak były zapowietrzone . już to sprawdziłem .
A co do ośki jak sprawdzić ustawienia??
Uparty jestem ...wiem Ale to chyba przez ten artykuł na scigaczu o ustawieniu zawieszenia .
http://www.scigacz.pl/Porady,ustawiamy, ... e,4542.htm
A co do tych lag . Jak je wyciagłem to one normalnie chodza tylko nie chca az tak głeboko się wsuwać ( wiem że rękom nie wbije ich do końca ) . I może temu nie chca dobijąć bo ktoś lał olej na oko i potem jeszcze dolał 100 bo wiecej to lepiej (i jeszce najgęściejszego )
Nie mam pojęcia to muszę to sprawdzić A że teraz mam czas to zabrałem się za cały motor i go poprawiam .
Narzędzia mam
We czwartek zawoże do mechanika to ciekawe co powie .
Tak były zapowietrzone . już to sprawdziłem .
A co do ośki jak sprawdzić ustawienia??
- Harry8
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 8/4/2014, 19:56
juz kiedys pisałem ale na szybko napisze.
oske montujesz tak. siedząc na moto piusze lewa prawa żeby nie było że od przodu
wkładasz oske, dokręcasz prawe srubki, potem dokręcasz tą duzą srube z lewej strony, ta co wkręcasz w ośke. potem dokręcasz lewe srubki, i luzujesz znowu prawe. potem zawieszenie najlepiej kilka razy dobic, i wczesniej sie upewnij czy prawa laga ma swobodny ruch po ośce, bo ona moze chodzic lewo prawo. po dobiciu jak najgłębiej lagi same sie powinny ustawic równolegle do siebie. łatwo o tym zapomniec, potem masz przekosowane lagi i one praktycznie nie pracują.
a w rekach to ty se mozesz sprawdzac pozatym napisałem ci juz, olej nie ma znaczenia, olej ma znaczenie w terenie podczas intensywnej pracy zawieszenia. a tak o w rękach dobicie, to praktycznie czy z olejem cyz bez to nie bedzie róznicy - uwierz
oske montujesz tak. siedząc na moto piusze lewa prawa żeby nie było że od przodu
wkładasz oske, dokręcasz prawe srubki, potem dokręcasz tą duzą srube z lewej strony, ta co wkręcasz w ośke. potem dokręcasz lewe srubki, i luzujesz znowu prawe. potem zawieszenie najlepiej kilka razy dobic, i wczesniej sie upewnij czy prawa laga ma swobodny ruch po ośce, bo ona moze chodzic lewo prawo. po dobiciu jak najgłębiej lagi same sie powinny ustawic równolegle do siebie. łatwo o tym zapomniec, potem masz przekosowane lagi i one praktycznie nie pracują.
a w rekach to ty se mozesz sprawdzac pozatym napisałem ci juz, olej nie ma znaczenia, olej ma znaczenie w terenie podczas intensywnej pracy zawieszenia. a tak o w rękach dobicie, to praktycznie czy z olejem cyz bez to nie bedzie róznicy - uwierz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości