Jakiego crossa wybrać?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Jakiego crossa wybrać?
Witam wszystkich, chciałbym zakupić crossa jednak nie wiem co wybrać. Nigdy przedtem nie jeździłem na crossach i w ogóle na motocyklach. Zastanawiam sie nad Yamaha YZ 125 a Kawasaki KXF 250. Wiem że wszyscy piszą że dla świerzaków najlepsze są 125 ale wiem też że one dużo palą :/ To jest dla mnie spory minus i dodatkowo łatwo się zacierają. Natomiast 250 są większe cięższe i dla bardziej doświadczonych kierowców. Sam już nie wiem co wybrać. Mogę maksymalnie wydać 6tyś na crossa i 1tyś na strój (jeżeli bardziej będzie sie opłacało dołożyć np 1000zł na crossa to go kupię a na strój dozbieram).Dodam że moi koledzy, którzy już mają crossy, radzą mi abym kupił 4t nawet 250 ponieważ 2t są bardzo zrywne, dużo palą i łatwo zatrzeć silnik. Mam 15 lat , 180 cm wzrostu i ważę 60kg. Z góry dziękuję za odp
- SherniCROSS
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08
Witam, jeżeli masz fundusze na utrzymanie 4t to ok... ale kupując 4t masz duzo wieksze wydatki, w sensie części itd. 2t moze wiecej pali... sam wiem bo mam honde cr 125 ale to jest jej jedyny minus, aczkolwiek na sam początek polecam Ci osobiście 2t. Na 4t przesiadz sie dopiero pozniej, jak juz mniej wiecej ogarniesz crossowe... A co do zacierania, to nie ma reguły czy 4t lub 2t oba przypadki mozesz zatrzec w rownie szybko, zalezy od jazdy
WIERZBA
-
ProWIERZBA - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 4/12/2013, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko
W takim razie sam nie wiem, mogę kupić 2t tylko ile np ta twoja honda spala? I czy różnica w spalaniu będzie niewielka czy duża względem 4t?
- SherniCROSS
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08
Mam honde na sportowych częściach, więc pali troche więcej... ale spalanie takiej 125 na oryginalnych częsciach wynosi około 9-10l/100 km A takiej 250 4T zaledwie 6 l/100km Jest troche różnicy, ale moim zdaniem zwróci Ci się to na kosztach eksploatacji
WIERZBA
-
ProWIERZBA - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 4/12/2013, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko
Dzięki jeszcze jedno, znalazłem tutaj takiego oto crossa http://olx.pl/oferta/kawasaki-kxf-250-C ... 9274d532e5 co o nim sądzisz? Jeszcze nie kupuję ale ciekaw jestem czy opłacało by sie tego crossa kupić
- SherniCROSS
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08
Trudno ocenic... ale z tego co pisze to jest godny uwagi. Ale nie dowiesz sie jaki jest dopoki sam nie ogladniesz. Jezeli mialbys kupowac go to musisz uhandlowac troche na opony to 500 zl Nie znam siÄ™ za dobrze na 4T, ale trzeba byloby go zapytac czy ma wyregulowane zawory itd...
WIERZBA
-
ProWIERZBA - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 4/12/2013, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko
Wiem na te opony to trzeba będzie utargować, jednak chyba kupię tego 4t bo będę bardziej spokojnie jeździł zwiedzał tereny itp. A tym crossem zdaje mi się że dłużej pojeżdżę na 1 baku , dodatkowo to jedyny cross w dobrej cenie, stanie itd w mojej okolicy jeśli chodzi o 4t. Tak czy inaczej dzięki za wszystko i trzym się
- SherniCROSS
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08
powiem Ci z własnego doswiadczenia - jak szukasz oszczędnosci nie kupuj crossówek bo to skarbonki bez dna ;D i bez róznicy 2T czy 4T... 2T moze i wiecej spali, ale do 4T co chwile zalewasz olej po 50-60 zł / litr.
po 2 pomysl gdzie chcesz jeździc, bo licze że wiesz że cross to praktycznie tylko na tor crossowy. do lasu lepiej poszukac enduro.
kolejna sprawa - za 6500 zł nie licz że kupisz zdrowego 4T jak bys miał z 8 tysi to mozna brać i da sie wyrwać cos co bedzie jeździło. za ta kase kupisz ale moze byc ostra padlina, i tutaj 2T jest troche lepsze bo zazwyczaj jest zywotniejsze i ma nizsza cene zakupu
kolejna rzecz - bez róznicy 125 w 2T czy 250 w 4T, to i to jest sprzęt tej samej klasy fakt faktem że 125tka jest lżejsza ale 250tka też ma swoje plusy i minusy względem setki
po 2 pomysl gdzie chcesz jeździc, bo licze że wiesz że cross to praktycznie tylko na tor crossowy. do lasu lepiej poszukac enduro.
kolejna sprawa - za 6500 zł nie licz że kupisz zdrowego 4T jak bys miał z 8 tysi to mozna brać i da sie wyrwać cos co bedzie jeździło. za ta kase kupisz ale moze byc ostra padlina, i tutaj 2T jest troche lepsze bo zazwyczaj jest zywotniejsze i ma nizsza cene zakupu
kolejna rzecz - bez róznicy 125 w 2T czy 250 w 4T, to i to jest sprzęt tej samej klasy fakt faktem że 125tka jest lżejsza ale 250tka też ma swoje plusy i minusy względem setki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości