Zobacz wątek - 1 Główne Moto
NAS Analytics TAG

1 Główne Moto

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

1 Główne Moto

Postprzez Escape » 2/8/2014, 02:40

Witam

Mam kilka pytań odnośnie przymiarki co do moto. Mam 172 cm 65 kg wagi. Co proponujecie? Kat A,B.
Jest lato i chciałbym sobie śmigać rano ~7 po popołudniu do domu ~16 (z pracy). 10 km w 1 stronę.
Albo na studia 40 km w 1 stronę. (Wielkie miasto korki to oczywiście dało by się ominąć)
Jak że jest to pierwsze moto do jazdy do pracy/studia/ małe wypady.
Nabrać doświadczenia przez 1-4 sezony bo nie sadze, że szybko zmienię.

Brać w ogóle pod uwagę Yamahe FZR 600 z 92 r ?
np.
Kod: Zaznacz cały
http://olx.pl/oferta/yamaha-fzr-600-r6-sprzedam-CID5-ID6dix7.html#d7844352e2;promoted


Myślałem na 250 ccc akurat cena ich sięga 6k tyle co normalne 600.
Albo GS 500 tylko czy da radÄ™ w wypadzie 100km ~80-110 km\h

Hejty nie będą brane pod uwagę.
Pozdro
Escape
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 28/3/2012, 22:34


Postprzez jackal_pl » 2/8/2014, 08:29

Polecam coś słabszego, ale również zdecydowanie nowszego.
Wybacz, ale ten fazerek to frankenstein i nie przypadł mi do gustu.
Od siebie mogę polecić to, czym osobiście jeżdżę - ER5. Warto kupić po lifcie z 02 roku, ceny około 5k + musisz pomyśleć o ciuchach i podstawowym serwisie - olej, płyny, filtry, ew. tarcza, regulacje.
Warto też przyjrzeć się konkurencji ERki spod Wielkiego Skrzydła (choć obecnie już nie takie wielkie) - mianowicie CB500. Bardzo fajne moto, 8 koni mocniejsze (pod warunkiem zakupienia w pełni odblokowanej), ale znowu minimalnie więcej pali (średnio o pół litra) no i jest nieco droższa w tych samych rocznikach.
Jeżeli masz więcej kasy to możesz przyjrzeć się następcy ER5 - ER6 (mi akurat przypadła do gustu wersja z owiewkami). Ale to trza mieć już jakieś 8-10k.

Suzuki GS500 też jest ok, ale osobiście mi się nie podoba (tak, wiem, że de gustibus non disputandum est). No i silnik chłodzony cieczą wydaje mi się lepszą opcją, szczególnie w miastach i przy obecnej temperaturze.

Powodzenia :)
Kawasaki ER-5, 98r.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic


Postprzez Kruszyciel » 2/8/2014, 09:42

A może Yamaha xj600 diversion. Suzuki vx 800 masz bezobsługowy napęd wałem i silnik v2. Zdecydowanie polecam ci xj 600 nadaje się nawet na dłuższe wypady są też wersje N bez owiewki.
Kruszyciel
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 3/6/2014, 18:56
Lokalizacja: MorÄ…g

Postprzez Escape » 2/8/2014, 10:52

Yamaha xj600 diversion pali około 4l/100
Aczkolwiek ma charakterystyczne klekotanie silnika nie jeden jeździł z tym do mechanika :D

To są pierwsze przymiarki na co mam szczególnie zwracać uwagę. Zależy mi na cichym motocyklu.

Za niedługo spojrzę na Wasze propozycje, szczególnie mi się podobają sporty z owiewkami, aczkolwiek 1 moto może być naked jeżeli w trasie nie robi to problemu.
Usłyszałem, że jeśli jest naked to większy opór powietrza jest i przy 160 km\h trzeba się dobrze trzymać.
Nie wiem ile w tym prawy bo jak robiłem prawko na 250cc i miałem 110 to było ok. (poza miastem ofc)


Pozdrawiam
Escape
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 28/3/2012, 22:34

Postprzez jaroaro » 2/8/2014, 11:01

Bo opór rośnie z kwadratem prędkości. 110 to stosunkowo mała prędkość. Mi od 170km/h zaczyna przeszkadzać opór powietrza. Jak na moje oko to ani naked ani sport nie są przystosowane do dłuższych tras. Cichy motocykl będzie ten który przy tej samej prędkości będzie miał niższe obroty.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez Marsjanin » 2/8/2014, 14:23

Jak masz olej w głowie to popatrz za sv650(s). Jestem praktycznie identyczny jak Ty gabarytowo i pozycja jest idealna. Dosyć małe spalanie, ciągnie z dołu i zapewni więcej wrażeń - V2!
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Escape » 2/8/2014, 16:23

Na oku mam Yamaha XJ 600 i Sv 650N (s) - jeszcze poczytam na temat zalet i wad i dostępności części.
Wiadomo że 1990 to stary moto a od jakiego roku mam się rozglądać ? Żeby pośmigać 1-4-6 sezonów jeżeli nie będzie takiej potrzeby.

Głównie mi chodzi o elektryczny starter bo kopanie jest uciążliwe w MTZ.
Nie musi być jakiś super wydech z BUMBUM - jak to niektórzy muszą mieć bez db killera.
Jeżeli jest zamienny wydech to db killer musi u mnie być :D
Escape
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 28/3/2012, 22:34

Postprzez Moto-Center » 18/8/2014, 18:25

Z dostępnością części do Yamaha XJ 600 nie będziesz miał problemu,nie są też jakoś szczególnie drogie,więc o utrzymanie bym sie nie martwił,zależy też oczywiście gdzie je zamawiasz a to już inna kwestia:) Jaki budżet ogólnie posiadasz na zakup?
Moto-Center
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 6/3/2014, 16:28

Postprzez fasoliusz » 18/8/2014, 19:50

Ja bym polecił XJ 600. Bardzo fajne moto na początek :)
SV jak i VX bym odradził. Jeździłem na obydwu i myślę, że na początek są one zbyt agresywne.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê