Zobacz wÄ…tek - Kawasaki kmx 125 98r
NAS Analytics TAG

Kawasaki kmx 125 98r

Enduro, Cross
_________

Kawasaki kmx 125 98r

Postprzez Czy-bit » 28/7/2014, 09:48

Witam, kupiłem kawasaki kmx 125 i mam z nim pare problemów, mianowicie :
- strasznie kopci (nie, oleju dałem tyle ile trzeba)
- ucieka woda z chłodnicy (ale nie kapie nigdzie na glebe) możliwe że to uszczelka pod głowicą jest nieszczelna? I szwagier mówił że to przez to może tak kopcić, bo że wode daje na tłok i to dlatego.
- Na luzie jak gazowałem to dochodził do max 8k obrotów, czy to oznacza że jest zablokowany moduł? Lepiej kupić odblokowany czy go po prostu odblokować? Bo czytałem że można jakieś spięcie zrobić.
- Nie ma mocy na początku, wrzucam 1 full gaz i dopiero go podrywa przy 5-7k obrotów (nie wiem dokładnie bo nie patrzyłem na obrotomierz) i tak na każdym biegu

I czy ma ktoś jakiś artykuł jak odblokować to moto? Bo wszędzie gdzie czytałem to każdy polecał jakąś niemiecką strone, a tam aby po obrazkach dowiedziałem się jak ściągnąć blokadę z tłumika :D proszę Pany o pomoc, pozdrawiam :)

Edit : zapomniałem dopisać, jak przechyliliśmy moto żeby troche oleju się wylało to ten olej był jakiś taki szary jak by tam jeszcze wodą było rozcieńczone
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33


Postprzez henio12323 » 28/7/2014, 20:28

po 1 pisz w odpowiedznim dziale czyli offroad gdzie przenoszÄ™

1) jak kopci, to albo źle wyregulowany gaźnik, albo za duzo oleju ( napisz ile dałes bo pewnosci nie ma czy nie za duzo ) albo olej słabej jakosci, albo zamulasz, pytanie jeszcze na jaki kolor kopci
2) mozliwe że to udszczelka pod głowicą, zobacz czy olej w silniku nie zrobił sie biały. a moze to byc tez przyczyna kopcenia jeżeli kopci na biało.
3) na luzie powinien sie wkręcac do minimum 12 tysi, twój silnik pewnie albo nie jest wyregulowany albo zarżnięty
4) patrz punkt wyżej
5) najpierw wyremontuj potem mysl o blokadach, w starym motocyklu mała szansa jest żeby miał jeszcze blokady.

hehe czyli mozliwe że pompą wody płyn ucieka do silnika, i łączy sie z olejem, wiec pewnie i trzeba zregenerowac pompe wody
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Czy-bit » 28/7/2014, 21:14

Dzięki, ale czytałem że ten motor pare blokad ma. Jak sprawdzić czy pompa wody jest sprawna? Kopci na biało lub niebiesko już nie pamiętam. Dałem oleju 1:50.

Czyli pompa wody na pewno... Zestaw naprawczy pompy pomoże czy całą pompe muszę wymienić?

Co do głowicy, Wystarczy że kupie uszczelke czy muszę dać głowice do planowania? To mój pierwszy cross i pierwszy motor chłodzony cieczą więc nie bardzo się znam.
Ostatnio edytowano 28/7/2014, 21:25 przez Czy-bit, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez henio12323 » 28/7/2014, 21:24

zdejmij pokrywke pompy wody, złap za wirnik i ruszaj kopka, wirnik powinien kręci sie z wałkiem, czasami zabezpieczenie czy gwint zalezy od rozwiązania, się zrywa i pompa sie nie kręci, druga sprawa to łapiesz za wałek i ruszasz góra dół - nie moze byc najmniejszego luzu, no ale jak płyn dostaje sie do oleju bo napisałes że jest szary, to praktycznie w ciemno mozna rozbierac wszystko, do wymiany 2 łozyska i 1-2 uszczelnaicz tez zalezy od budowy bo czasem są 2 czasem jeden

1:50 to nie najgorsza mieszanka

nie wiadomo czy głowica jest przyczyną, ja osobiscie to bym rozebrał silnik, głowice mozna przeleciec np na szybie/marmurze ogólnie czyms płaskim i na papierze wodnym np 1000 z wodą przeleciec pare razy, zobaczyc jak sie bedzie wycierało, jak w miare równo to nie ma co zaczepiac, jak są widoczne mocne krzywizny no to warto chociazby papierem troche splanować.

co do rozbiórki, od razu bedzie mozna ocenic stan tłoka, bo byc może silnik juz jest mocno wymęczony i stąd brak mocy.

i kmx to nie cross ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 28/7/2014, 21:29

Dobra dzięki wielkie za pomoc, jutro się za to zabieram. Więc jeszcze pare groszy w to muszę włożyć... Jak będę miał jeszcze jakieś pytania to będę pisał
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez odiro » 28/7/2014, 21:38

Co do pompy wody, masz otwór, małą dziurkę, zajrzyj pod pompę od spodu jak mokro to przepuszcza. Uszczelniacz pompy wody jest dosyć awaryjny w kmx. ja i 3 moich kolegów go wymieniało w kmx. Jak będziesz kupował nowy to tylko oryginał, na allegro są słabej jakości, mi wytrzymał tylko miesiąc.
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez Czy-bit » 28/7/2014, 21:47

A wiesz może gdzie mogę oryginał dorwać? Bo nie wiem czy się opłaca używke kupować?
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez henio12323 » 28/7/2014, 21:55

na pewno nie opłaca sie chinskich kupowac... oryginał zazwyczaj najlepszy a jak nie dorwiesz oryginały to chociaż cos markowego np corteco.

oryginał jak myslisz gdzie? jak nie u dealera kawasaki ? :P

co do dziurki kolega ma 100% racji, tylko żeee bywają przypadki że np uszczelnaicze są źle montowane, ostatnio miałem skuterka i miał jeden uszczelnaicz dobrze wsadzony a drugi odwrotnie i był dopchnięty do pierwszego, i woda sączyłą się uszczelnaiczami ale nie miała miejsca jak pójść w ten odpływ, wiec trzeba to tez miec na uwadze, 2 spraw aże duzy ludzi zakleja odpływy bo mysląże to uszkodzenie jakies ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 28/7/2014, 22:07

Ale to musze szukać tej pompy dedykowanej do tego silnika? (bo to pewnie nie tylko w kawasaki siedzi) czy koniecznie kawasaki, ten sam model i rocznik? :P a te łożyska co pisałeś że są do wymiany to gdzie dokładniej się znajdują, i dam rade sam czy lepiej zlecić to komuś kto się zna na rzeczy?
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez stanio50 » 29/7/2014, 01:24

Patrz rysunek:
http://www.megazip.ru/zapchasti-dlya-mo ... 5438/kapot

od razu masz numery części kawasaki.
pompÄ™ wody chyba znajdziesz na rysunku?
stanio50
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 11/11/2012, 14:53

Postprzez Czy-bit » 29/7/2014, 10:48

Rozebralem go. Wyjalem glowice, i to przez nieszczelna uszczelke, bo widac ze woda walila po uszczelce bo jest cala mokra. Jak mi przyjda czesci to wezme sie za skrecanie go. Jezeli znowu bedzie ten problem to wtedy zajme sie pompa wody. A na glowicy jest jakis kabel nie wiem co to. Jakis termostat czy co? Przykrecany do glowicy jest dobra edit: zdjalem pokrywe pompy i jest tak : gdy daje kopnik do dolu to nic sie nie dzieje. Ale gdy recznie przekrece wirnik a potem kopka to dziala, ale tylko raz :D i czasem sa opory jak krece kluczem. Czyli pompa do wykiany? Dodam ze glowica jest zdjeta i to moze przez to?
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez odiro » 29/7/2014, 14:18

Co do kabla na głowicy to pewnie od temperatury.

Ja jak miałem zdjęty dekiel pompy to wirnik cały czas się kręcił jak ruszałem kopką za lekko to ma nie chodzić. Może masz zjechany tryb co napędza ten wirnik z tego co pamiętam jest on z plastiku. Tak jak pisałem trzeba było patrzyć przez dziurkę czy cieknie wtedy wiadomo czy do wymiany :P Można też zaobserwować po kolorze oleju jak ma kolor białawy/ kawa z mlekiem to woda przedostała się.

oryginalne części do kawy można zamawiać tu :
http://kawasaki-czesci.pl

jakby okazało się że uszczelniacz padł to nazywa się :
118,94 zł - uszczelniacz wałka pompy wody 49063-1055 SEAL-MECHANICAL,WATER

aby go wymienić musisz zdjąć dekiel silnika od strony sprzęgła, trzeba się troszkę na tym znać bo pompa wody to delikatna sprawa :D

najpierw zrób tą uszczelkę pod głowicą
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez Czy-bit » 29/7/2014, 15:18

Pisalem wyzej ze woda sie przedostala. Czyli najpierw zrobic uszczelke pod glowica, i jak nadal bedzie zle to zajac sie pompa? Chociaz moglem kopac a nie reka ruszac, moze wtedy by zadzialalo. I zadnej dziurki tam nie widzialem :D a powiedz mi jeszcze od tego dekla cos wychodzi i idzie na bok cylindra. Rozkrecalem to ale nie wiem co to jest i jak to nazwac :D i od zbiornika nadmiaru plynu z gory wychodzi taki siusiek, cos tam powinno byc podlaczone? I czy ta uszczelke pod glowica mam posmarowac silikonem wysokotemperaturowym czy nie?
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez odiro » 29/7/2014, 16:05

Kup porządną uszczelkę, u mnie nie było żadnego silikonu:P

,,a powiedz mi jeszcze od tego dekla cos wychodzi i idzie na bok cylindra" nwm o co chodzi daj fotke :p

co do zbiorniczka uzupełniającego to ten na górze siusiek miał wężyk który prowadził go pod tylni błotnik, do niczego nie służył.
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez Czy-bit » 29/7/2014, 19:30

http://iv.pl/images/42620498073727431419.jpg

Chodzi mi o to, i jak to odłączyć bo jak będę zdejmował dekiel to muszę to zdemontować?

I skoro pompa by nie działała to chłodnica byłaby zimna, prawda?

A i dzisiaj spuściłem olej i bardziej benzyną wali :D

No i zamawiam dzisiaj części, mam nadzieje że do piątku przyjdą.

Jeszcze mam takie pytanie, nie ma przedniego hamulca, całego zacisku ani przewodów jest tylko klamka. Czy mogę założyć od innego motoru czy musi to być od kawasaki kmx?

no i na tylniej tarczy hamulcowej są takie rowki, możliwe że się klocki skończyły co nie? Na rzut oka nie są widoczne, ale jak się przejedzie palcem to czuć.
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez odiro » 29/7/2014, 20:53

Tak odkręcasz te 3 śróbki i w środku jeszcze jest 1, reszty nie ruszasz

Obrazek

No niby powinna być zimna ale po czasie może coś tam się nagrzać,

Jak olej jest w dobrym kolorze to gitara :P

Możesz dobrać od innego moto ale będzie ciężko dopasować na tarczę, będzie potrzebny adapter (miałem w planach przeróbkę kawy na SM to troszkę szukałem tego)

Też miałem rowki na tarczy ( jak kupiłem moto to nie miało wgl klocków :C) zerknij na zacisk widać klocki, ocenisz stan.
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez henio12323 » 29/7/2014, 21:28

ciezko bedzie dopasowac ale moze sie uda, aby w sruby montazowe pasowal zacisk

sciągaj cylinder, i sprawdz w jakim stanie tłok, sciągnij pokrywe sprzegła i zobaczysz jak jest zbudowana pompa, do wymiany to co pisałem wyżej i nic wiecej, chyba że wałek ekstremalnei wysmigany albo cos uszkodzone.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 29/7/2014, 22:26

Tlok jest spoko, dlugo nie pojeździ ale na razie nie mam funduszy na szlifa i tłok. Na razie chcę żeby to zaczęło jakoś jeździć.

Ale właśnie chłodnica się szybko nagrzewa, więc może tylko uszczelniacze na pompie poszły. Dobra dzięki pany za info, to musze jakiś zacisk od kawy dorwać. A z tą pompą zobaczę jak uszczelkę pod głowicę założę. Jak przyjdzie mi uszczelka to napisze co i jak :)
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Postprzez henio12323 » 30/7/2014, 19:56

no to wrzuc fotki tłoka i najlepiej cylindra.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Czy-bit » 3/8/2014, 17:33

Powiedzcie mi pany ile oleju do silnika się leje i jaki olej polecacie. Oczywiście olej silnikowy a nie do mieszanki
Czy-bit
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 28/7/2014, 09:33

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości




na górê