Pomoc przy wyborze motocykla-pierwsze enduro
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Pomoc przy wyborze motocykla-pierwsze enduro
Potrzebuję pomocy odnośnie wyboru pierwszego motocykla enduro - wiem że jest główny temat ale w 190 str , gdzie każdy piszę coś innego to troche słaba opcja a przecież każdy przypadek się rózni o np .budżet ,wymagania itp.
Moje doświadczenie na motocyklach drogowych :
kurs prawa jazdy łącznie jakies 32godziny na kategorie A2 na motocyklu honda ncs 700, trochę przejażdzek na honda : shadow 750, shadow 600, yamaha virago 250 , jedna przejążdzka na bandycie,jakiś epizod ze skuterkiem też , oprócz tego jeżdzę od miesiąca na swojej maszynie a mianowicie yamaha virago 535 głównie na uczelnie i w nie dalekie trasy , tak więc doświadczenie nie za duże i głównie na cruiserach tak różnych od enduro , zamierzam pojeżdzić na yamaszce do maja powiedzmy wystawić ją na sprzedaż dorzucić kilka groszy i przerzucić się na coś bardziej ekstremalnego.
Z enduro ani crossami nie miałem doczynienia
wymagania enduro :
musi posiadać homologacje, najlepiej też podnóżki dla pasażera , wolę gdyby był elektryczny starter, w miarę prostą obsługę żebym z każdą drobnostka nie musiał latać do serwisu ( sam znam tylko podstawy mechaniki), musi być "uniwersalny" off-road, szosa,asfalt
budżet : 9tys
planuję przeznaczyć jakieś 2 tys strój - czy starczy to na podstawy ?
myślałem nad suzuki drz400 - co myślicie ?
chciałbym motocykl który jednak będzie miał więcej mocy niz 10KM jak w yamaszce dt125
prosze uprzejmie o propozycjÄ™ modeli oraz na co zwracac uwage przy zakupie , pozdrawiam
Moje doświadczenie na motocyklach drogowych :
kurs prawa jazdy łącznie jakies 32godziny na kategorie A2 na motocyklu honda ncs 700, trochę przejażdzek na honda : shadow 750, shadow 600, yamaha virago 250 , jedna przejążdzka na bandycie,jakiś epizod ze skuterkiem też , oprócz tego jeżdzę od miesiąca na swojej maszynie a mianowicie yamaha virago 535 głównie na uczelnie i w nie dalekie trasy , tak więc doświadczenie nie za duże i głównie na cruiserach tak różnych od enduro , zamierzam pojeżdzić na yamaszce do maja powiedzmy wystawić ją na sprzedaż dorzucić kilka groszy i przerzucić się na coś bardziej ekstremalnego.
Z enduro ani crossami nie miałem doczynienia
wymagania enduro :
musi posiadać homologacje, najlepiej też podnóżki dla pasażera , wolę gdyby był elektryczny starter, w miarę prostą obsługę żebym z każdą drobnostka nie musiał latać do serwisu ( sam znam tylko podstawy mechaniki), musi być "uniwersalny" off-road, szosa,asfalt
budżet : 9tys
planuję przeznaczyć jakieś 2 tys strój - czy starczy to na podstawy ?
myślałem nad suzuki drz400 - co myślicie ?
chciałbym motocykl który jednak będzie miał więcej mocy niz 10KM jak w yamaszce dt125
prosze uprzejmie o propozycjÄ™ modeli oraz na co zwracac uwage przy zakupie , pozdrawiam
- mornx
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 26/7/2014, 23:55
- Kruszyciel
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 3/6/2014, 18:56
- Lokalizacja: MorÄ…g
Mysle ze drz400 bedzie fajnym wyborem no za tą kaske troszkę ciezko bedzie znaleśc coś fajnego ale da sie a co do wyższego postu odradzam xt600 chłodzony powietrzem i nie ma tak zwanego kopa według mnie ciężki i niezgraby moto. co do stroju to za 2k kupisz juz coś w miarę fajnego a co patrzec przy zakupie to wpisz w google tam było mase tematów na ten temacik
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
DRZ super wybór na 1 moto, jest uniwersalne spoko mozna polatać po torze crossowym, poleciec do lasu, a nastepnego dnia spakować się i poleciec asfaltem na wycieczke, fakt też że nigdzie nie jest idealny, na asfalcie za słaby/wolny plus brak owiewek plus opony kiepskie, w terenie jest troche cięzkami porównując do wyczynowych endurówek. ale na początek w zupełnosci wystarczy.
wszystkie motocykle powyzej 550 ccm, cyzli wymienione wyzej xt klxy itp, to też fajne sprzety ale jak mowa o terenie to maksymalnie popyrkanie po leśnych ubitych sciezkach ;P w inny teren są mało wygodne, no i na asfalcie podobnie jak DR średni komfort przez opony endurowe ( mówie tutaj o enduro, bo sa odmiany supermoto je odrzucam ) i brak owiewek, wiec praktycznie wygoda taka sama jak w DRZ tylko że no silnik wiekszy wiec i prędkosci przelotowe troche lepsze, ale nadal na wycieczki asfaltowe singiel średnio jest przyjemny
wszystkie motocykle powyzej 550 ccm, cyzli wymienione wyzej xt klxy itp, to też fajne sprzety ale jak mowa o terenie to maksymalnie popyrkanie po leśnych ubitych sciezkach ;P w inny teren są mało wygodne, no i na asfalcie podobnie jak DR średni komfort przez opony endurowe ( mówie tutaj o enduro, bo sa odmiany supermoto je odrzucam ) i brak owiewek, wiec praktycznie wygoda taka sama jak w DRZ tylko że no silnik wiekszy wiec i prędkosci przelotowe troche lepsze, ale nadal na wycieczki asfaltowe singiel średnio jest przyjemny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
dzięki wielkie za rady i nie usunięcie od razu tematu drz wydaje się spełnia wszystkie wymagania poza może estetycznymi bo wszystkie kolory akceptuje poza żółtym i różowym ale trudno przejrzę też ww. motocykle jak ktoś ma jeszcze jakieś propozycje , opinie to zapraszam do komentowania
- mornx
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 26/7/2014, 23:55
Co rozumiesz przez offroad? Chcesz zaorać pole, poskakać na torze itp, czy może szukasz enduro-turysty? XT660R jest z podanych tu motocykli najcięższy i ma najprostsze możliwe zawieszenie, bez żadnej regulacji. To świetny turystyk, czy motocykl do spokojnego kręcenia się wokół komina, ale w terenie nie poszalejesz zbytnio. KTM 690 chyba nie na miejscu, bo trzeba mieć kasy razy 2.5 Poza tym świetny motocykl, też taki troszkę "do niczego", bo za ciężki na tor, za bardzo hard na dalekie podróże (naturalnie da radę, podobnie jak na DRZ), a z mocą łatwo sobie poradzić... zworką pod kanapą (zmienne mapy) Od strony bezawaryjności dla XT660R trudno o odpowiednik. Jeśli ma to sobie poradzić w cięższym terenie, to już henio naprowadzi Cie na odpowiedni tor.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Zdaję sobie sprawe że jak ze wszystkim wszystko co "uniwersalne" nie jest idealne chodzi mi o pewną przeciętność , powiem tak chodzi mi o modele podobne do drz400 , większe nastawienie na tor , ,pola,lasy bo mam tego troche w okolicy - z zastrzeżeniem że musi mieć homologacje - oczywiście nie musi być tam idealny nie będę w nim startował w zawodach to raczej inwestycja na rok- dwa a potem będę myślał dalej to ma być pierwsze enduro więc nie musi nie wiadomo co robić .
- mornx
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 26/7/2014, 23:55
DR-Z400S - jeśli ma być z homologacją, ale E też z nią występowały. Wersja S zdaje się od 2003r. wzwyż ma już zawias z E. S jest cięższa, ma mniej mocy, ale za to jest rozruchajka elektryczna, a przeglądy serwisowe są co normalną ilość km, a nie co chwilę (1000km w E? Już nie pamiętam). Ceny części w ASO Suzuki potrafią załamać, ale niektórzy na nich objeżdżają kawał świata, robią wyprawówki, bo sprzęt wdzięczny, w miarę bezawaryjny i mało pali.
Nie wiem czy nie lepiej poszukać czegoś w stajni KTM, może jakaś 640-tka?
Nie wiem czy nie lepiej poszukać czegoś w stajni KTM, może jakaś 640-tka?
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
jakbym miał w cięzszy teren wybierac drzn a ktma chyba postawił bym na DRZ bo jest tansza, i fajnie sie jeździ, najlepiej wersje E. ( bez homologacji to były wersje Y ) zwłaszcza jak to ma byc moto na początek. ktm jest swietny, ale duza masa plus duza moc to nie jest idealne połączenie w cięzki teren, mimo wiekszej mocy niz DRZ moto prowadzi sie wg mnie bardziej krowiasto.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości