problem r1 1000
Posty: 3
• Strona 1 z 1
problem r1 1000
witam wszystkich. mam problem z moja niedawno zakupiona r1 rok 2002.
a wiec chodzi o to ze pare razy motocykl szarpnoł mi na 2 biegu dokladnie chodzi o to ze przy predkosci jakies okolo 90 km/h moto szarpnelo tzn tak jak by zgasł na 1sec i spowrotem dostaje buta.
czytalem gdzies na forum ze to moze byc wina elektryki dokladnie chodzi o zły styk kabla masowego ale wszystko przejzałem i z tym jest ok.
2 problem; kilka razy zaswieciła mi sie kontrolka opleju. olej wymieniony na motula 5100 10w 40 filtr również, stan oleju jest wporzadku. czy to moze byc przyczyna słabego cisnienia??? czy tez psujący sie czujnik???
prosze o porady i pomoc
z góry dziekuje wszystkim LwG
a wiec chodzi o to ze pare razy motocykl szarpnoł mi na 2 biegu dokladnie chodzi o to ze przy predkosci jakies okolo 90 km/h moto szarpnelo tzn tak jak by zgasł na 1sec i spowrotem dostaje buta.
czytalem gdzies na forum ze to moze byc wina elektryki dokladnie chodzi o zły styk kabla masowego ale wszystko przejzałem i z tym jest ok.
2 problem; kilka razy zaswieciła mi sie kontrolka opleju. olej wymieniony na motula 5100 10w 40 filtr również, stan oleju jest wporzadku. czy to moze byc przyczyna słabego cisnienia??? czy tez psujący sie czujnik???
prosze o porady i pomoc
z góry dziekuje wszystkim LwG
- Jaro R1
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 12/7/2014, 14:10
Jesli chodzi o olej - to jak kolega wyzej napisał, Yamaha ma czujnik poziomu, nie ma czujnika cisnienia, wiec dolanie zalatwi sprawe.
Gorzej jest z drugim biegiem, nie bedzie to wina elektryki tylko po prostu uszkodzonej skrzyni biegów - co w tym modelu nie jest szczegolnie wyjatkowe.. ogolnie starsze yamahy dosc czesto maja problem z wyskakujaca dwojka.
Jest kilka sposobow naprawy tej usterki :
1. wymiana calej skrzyni na sprawna uzywana - ale zakup dobrej uzywki graniczy z cudem
2. regeneracja uszkodzonych kół zebatych, a dokladniej ich sprzegieł kłowych - osobiscie nigdy tego nie robilem ze wzgeldu na opinie iz daje to rade na dosc krotko. Oczywiscie tu pozostaje jeszcze kwestia wodzikow i pamietnika - ich sie nie regeneruje, a jesli sa trafione to wymania jest konieczna.
3. wymiana uszkodzonych kol zebatych i jesli konieczne wodzikow i pamietnika na nowe z ASO, koszta dosc konkretne.
Wybor jak widac jest sredni i niestety zawsze dosc kosztowny, taka naprawa wyniesie od min 1000pln - jak masz farta i trafisz sprawna uzywke - wiec w praktyce niemal nierealne, do ponad 2000 pln w przypadku zakupu nowych czesci w aso - zalezy jak kto robi i co do wymiany..... Zawsze dochodza do tego uszczelki, olej itp i suma szybko rosnie... dlatego wiele osob omija starsze r jedynki ((...
Gorzej jest z drugim biegiem, nie bedzie to wina elektryki tylko po prostu uszkodzonej skrzyni biegów - co w tym modelu nie jest szczegolnie wyjatkowe.. ogolnie starsze yamahy dosc czesto maja problem z wyskakujaca dwojka.
Jest kilka sposobow naprawy tej usterki :
1. wymiana calej skrzyni na sprawna uzywana - ale zakup dobrej uzywki graniczy z cudem
2. regeneracja uszkodzonych kół zebatych, a dokladniej ich sprzegieł kłowych - osobiscie nigdy tego nie robilem ze wzgeldu na opinie iz daje to rade na dosc krotko. Oczywiscie tu pozostaje jeszcze kwestia wodzikow i pamietnika - ich sie nie regeneruje, a jesli sa trafione to wymania jest konieczna.
3. wymiana uszkodzonych kol zebatych i jesli konieczne wodzikow i pamietnika na nowe z ASO, koszta dosc konkretne.
Wybor jak widac jest sredni i niestety zawsze dosc kosztowny, taka naprawa wyniesie od min 1000pln - jak masz farta i trafisz sprawna uzywke - wiec w praktyce niemal nierealne, do ponad 2000 pln w przypadku zakupu nowych czesci w aso - zalezy jak kto robi i co do wymiany..... Zawsze dochodza do tego uszczelki, olej itp i suma szybko rosnie... dlatego wiele osob omija starsze r jedynki ((...
- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość