Pytanie dotyczące remontów crossa.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Pytanie dotyczące remontów crossa.
Witam
Przez dobrych parę dni naczytałem się dużo informacji że w crossie trzeba wymieniać tłoki korbowód olej sprawdzać zawory zawieszenie naped co ileś motogodzin.Ale dlaczego silnik i wgl cross jest taki drogi w utrzymaniu co on ma takiego że co przyjazd do domu po kilku godzinnej jeździe po lesie trzeba go pozadnie sprawdzać.Przecież silnik nie różni się wiele od enduro przy którym nie trzeba za dużo kopać.Prosze żeby jakiś znawca mi to wytłumaczył bo nurtuje mnie to pytanie od dłuższego czasu.
Pozdrawiam!
Przez dobrych parę dni naczytałem się dużo informacji że w crossie trzeba wymieniać tłoki korbowód olej sprawdzać zawory zawieszenie naped co ileś motogodzin.Ale dlaczego silnik i wgl cross jest taki drogi w utrzymaniu co on ma takiego że co przyjazd do domu po kilku godzinnej jeździe po lesie trzeba go pozadnie sprawdzać.Przecież silnik nie różni się wiele od enduro przy którym nie trzeba za dużo kopać.Prosze żeby jakiś znawca mi to wytłumaczył bo nurtuje mnie to pytanie od dłuższego czasu.
Pozdrawiam!
- ProrokX485X
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 26/3/2014, 22:24
Enduro też wymaga dużo czynności serwisowych (chyba że mówimy o soft enduro). Ale zastanów się: wyżyłowane silniki, kurz, piasek, a w dodatku takie motocykle nie są traktowane łagodnie. Nawet gdyby wstawili przykładowo do cr silnik do niezniszczalnego suzuki gs 500 jego okresy serwisowe spadłyby o co najmniej połowę.
- Kruszyciel
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 3/6/2014, 18:56
- Lokalizacja: MorÄ…g
Enduro nie są wcale takie tanie jak mówisz co innego soft enduro. Tu jest przykład zapożyczony z naszego ulubionego portalu motocyklowego.
EXC 450:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Cena podstawowego przeglądu (co 15 mh) to około 350 zł za usługę. Przegląd obejmuje:
- regulacja zaworów,
- przegląd stanu motocykla, regeneracja filtra powietrza, naciąg łańcucha,
- wymiana oleju i filtra,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach,
- sprawdzenie luzów i wycieków, napięcie szprych, smarowanie linek
- koszt części i materiałów eksploatacyjnych, około 100-150 zł,
Serwis silnika 450 4T (po około 90 mh) to między 800 - 1500zl, w zależności od zaawansowania prac.
Przykładowe ceny części (brutto, oryginalne KTM):
- zawór ssący; 458.54 zł,
- zawór wydechowy; 191.36 zł,
- sprężyny zaworowe; 23-41 zł,
- łańcuszek rozrządu; 211.12 zł,
- korbowód; 1183.95 zł,
- sprzęgło; 1061.03 zł,
- tłok (nieoryginalny, Vertex); około 660 zł,
EXC 450:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Cena podstawowego przeglądu (co 15 mh) to około 350 zł za usługę. Przegląd obejmuje:
- regulacja zaworów,
- przegląd stanu motocykla, regeneracja filtra powietrza, naciąg łańcucha,
- wymiana oleju i filtra,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach,
- sprawdzenie luzów i wycieków, napięcie szprych, smarowanie linek
- koszt części i materiałów eksploatacyjnych, około 100-150 zł,
Serwis silnika 450 4T (po około 90 mh) to między 800 - 1500zl, w zależności od zaawansowania prac.
Przykładowe ceny części (brutto, oryginalne KTM):
- zawór ssący; 458.54 zł,
- zawór wydechowy; 191.36 zł,
- sprężyny zaworowe; 23-41 zł,
- łańcuszek rozrządu; 211.12 zł,
- korbowód; 1183.95 zł,
- sprzęgło; 1061.03 zł,
- tłok (nieoryginalny, Vertex); około 660 zł,
- Kruszyciel
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 3/6/2014, 18:56
- Lokalizacja: MorÄ…g
- ProrokX485X
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 26/3/2014, 22:24
- ProrokX485X
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 26/3/2014, 22:24
częsci się wymienia bo to wyczynówka. równie dobrze mogli by zrobić dwa zawory na cylinder, jakies grube mocne żeliwne materiały. wał mógł ważyć 2X tyle, tłok luźniej spasowany o innej wadze, i byś miał sprzet pancerny ale stracił byś połowe mocy ;P
sprzety wyżyłowane mają ultralekkie i sportowe częsci, a takie niestety nie są wieczne. albo moc i osiągi i cena albo odwrotnie
sprzety wyżyłowane mają ultralekkie i sportowe częsci, a takie niestety nie są wieczne. albo moc i osiągi i cena albo odwrotnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość